پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118507
بان‌کي‌مون: اسرائيل حق دفاع از خود را دارد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2901

 

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، العربيه اعلام کرد: "بان‌کي‌مون" دبيرکل سازمان ملل از نيروهاي نظامي عراق خواست تا در روند سياسي اين کشور مداخله نکنند.

اظهارات دبيرکل سازمان ملل در حالي صورت مي‌گيرد که نوري المالکي نخست وزير عراق در نشستي با حضور افسران، فرماندهان ارتش و پليس به دستگاههاي امنيتي اين کشور توصيه کرد در بحران سياسي اين کشور دخالت نکنند و به وظايف خود پايبند باشند.

اين سخنان مالکي پس از آن صورت گرفت که رسانه‌هاي غربي و برخي از رسانه هاي وابسته سعودي تلاش دارند که وي را به تلاش براي ناکام کردن تشکيل دولت جديد عراق متهم کنند.

نوري المالکي ديشب نيز طي سخناني نيز از نيروهاي پليس و ارتش خواسته بود که در مواضع‌شان باقي بمانند و از دخالت در امور سياسي اين کشور بپرهيزند.

بان کي مون در ادامه سخنانش همچنين به دفاع از رژيم صهيونيستي برآمد و بار ديگر تاکيد کرد که اسرائيل حق دفاع از خود در برابر حملات حماس را دارد .

وي در عين حال گفت که اسرائيل نبايد تاسيسات اين سازمان در نوار غزه را هدف قرار دهد و افزود: بايد مقامات [اسرائيل] را درباره هدف قرار دادن تاسيسات آنروا در غزه مورد بازخواست قرار دهيم.

بان کي مون تاکيد کرد که براي رسيدن به يک توافق دائمي براي آتش بس در نوار غزه اميدوار است.

وي همچنين گفت که بايد دلايل ريشه اي جنگ در غزه حل و فصل شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش به طائفه ايزدي در عراق که مورد حمله تروريست هاي داعش قرار دارد اشاره کرد و وضعيت ايزدي ها در عراق را دلخراش توصيف کرد.

دبيرکل سازمان ملل تصريح کرد: جامعه بين الملل بايد اقدامات بيشتري درباره حمايت از اقليت ايزدي‌ها و ديگران انجام دهد.

وي همچنين از انتخاب حيدرالعبادي به عنوان نخست وزير جديد عراق استقبال کرد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html